Procedury opracowane i wprowadzone na podstawie wytycznych Ministerstwa Rozwoju z Głównym Inspektoratem Sanitarnym obowiązują od dnia 18.05.2020 do odwołania.
ORGANIZACJA PRACY W KLINICE ROYAL LASER :
- Regularne wietrzenie lub praca przy otwartych/uchylonych oknach.
- Umówienia wizyt wyłącznie zdalne (kontakt telefoniczny lub mailowy). Zakaz wstępu do Kliniki osobom wcześniej nie umówionym w tym kurierom, dostawcom, klientom i osobom towarzyszącym!
- Organizacja gabinetów z uwzględnieniem wymaganego dystansu między pracownikami uwzględniające min. 2 m. W jednym gabinecie może przebywać max. 1 pracownik + 1 klient.
- Reorganizacja gabinetu, uwzględniająca możliwość dystansowania społecznego i rozdzielenia stanowisk, zwłaszcza we wszystkich częściach wspólnych. Wykluczenie z użytkowania poczekalni.
- Dystans ten może być zmniejszony wtedy, gdy wymaga tego realizacja usługi i stosowane są inne środki ochrony indywidualnej.
- Umieszczenie w pomieszczeniach płynów do dezynfekcji w celu odkażenia każdej dotykanej powierzchni co najmniej 2-3 razy w ciągu dnia pracy i na koniec każdej zmiany.
- Rozłożenie w czasie zaplanowanych wizyt, aby zmniejszyć liczbę osób przebywających w gabinecie w tym samym czasie. W klinice może przebywać max. 5’ciu klientów, czyli tyle ile jest dystansowanych stanowisk (gabinetów) do ich obsługi.
- Organizacja trybu pracy z uwzględnieniem systemu zmianowego i rotacyjnego, tak aby nie dochodziło do mieszania się pracowników pracujących na danej zmianie.
- Wykonywany codziennie pomiar temperatury ciała pracowników za pomocą termometru bezdotykowego przed rozpoczęciem pracy.
- Wdrożenie codziennych procedur przeprowadzania i dokumentowania wywiadu z klientem, w szczególności o braku wstępowania objawów chorobowych oraz o braku kontaktu z osobą, która miała widoczne objawy chorobowe lub była narażona na kontakt z osobą zakażoną.
- W zależności od rodzaju wykonywanego zabiegu klinika zapewnia bieliznę jednorazową oraz wszystkie jednorazowe artykuły higieniczne niezbędne do wykonania zabiegu.
- Na dzień lub dwa dni poprzedzające planowaną wizytę personel kontaktuje się z klientem w celu potwierdzenia wizyty i informuje o obowiązujących wytycznych sanitarnych.
- Klient zostaje także poinformowany o tym, że nie może przyjść na umówioną wizytę jeśli:
- występują u niego objawy wskazujące na chorobę zakaźną,
- jest w trakcie odbywania obowiązkowej izolacji lub kwarantanny,
- zamieszkuje z osobą, która jest poddana obowiązkowej izolacji lub kwarantannie,
- w ciągu tygodnia miał kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie, zachorowanie lub skierowaną do izolacji.
WYTYCZNE DLA KLIENTÓW:
- Nosić maskę osłaniającą nos i usta oraz rękawice ochronne (jeśli jest to możliwe, ze względu na rodzaj wykonywanego zabiegu).
- Nie używać telefonów komórkowych w trakcie wykonywania usługi.
- Klient przychodzi na zabieg o ściśle ustalonej godzinie (punktualnie) i bez osób towarzyszących.
- Klient w zależności od rodzaju wykonywanego zabiegu powinien:
- zdezynfekować ręce i/lub założyć rękawiczki jednorazowe,
- nosić maskę ochronną zasłaniającą usta jeżeli specyfika zabiegu na to pozwala,
- posiadać własne środki ochronne – umożliwiony jest zakup maski w salonie,
- poddać się pomiarowi temperatury ciała oraz wypełnić ankietę epidemiologiczną,
- w miarę możliwości zachować dystans (min. 1,5 metra).
- Dobre samopoczucie! Klient nie może być przyjęty na wizytę w przypadku:
GWARANCJA BEZPIECZEŃSTWA W KLINICE ROYAL LASER:
- Umieszczenie w widocznym miejscu przed wejściem informacji o maksymalnej liczbie klientów, mogących jednocześnie przebywać w gabinecie oraz o przyjętych środkach ochrony i procedurach, tak aby klient mógł się z nimi zapoznać przed wejściem do gabinetu.
- Przyjmowanie klientów następuje wyłącznie po wcześniejszym umówieniu za pomocą środków zdalnych. Poczekalnie są wyłączone z użytku!
- Zapewnienie klientom środków do dezynfekcji (płyny dezynfekcyjne) w obszarze recepcji lub przy wejściu/wyjściu.
- Dopilnowanie, aby klienci dezynfekowali dłonie i/lub zakładali rękawice ochronne oraz posiadali ochronę zakrywającą usta i nos jeśli pozwala na to specyfika zabiegu.
- Wywieszenie w pomieszczeniach sanitarnohigienicznych instrukcji dot. mycia rąk, zdejmowania i zakładania rękawiczek, zdejmowania i zakładania maseczki, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji – instrukcje dezynfekcji rąk.
- Zapewnienie sprzętu i środków oraz monitorowanie codziennych prac porządkowych, ze szczególnym uwzględnieniem dezynfekowania powierzchni dotykowych – poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, poręczy i oparć krzeseł i powierzchni płaskich, w tym blatów w pomieszczeniach pracy i w pomieszczeniach socjalnych personelu, mycie podłogi oraz wymianę/dezynfekcję narzędzi/sprzętu.
- Ograniczenie wystroju gabinetu do minimum: pozostawienie jak największej ilości powierzchni możliwych i szybkich do zdezynfekowania.
- Zapewnienie, w miarę możliwości, wietrzenia nieklimatyzowanych pomieszczeń.
- Rezygnację z serwowania napojów.
- Dodatkowo Klinika zobowiązuje się:
- usunąć wszelkie testery
- zastąpić przybory/ narzędzia/ akcesoria wielokrotnego zastosowania przyborami/ narzędziami/ akcesoriami jednorazowymi, z wyłączeniem narzędzi, które będą poddane sterylizacji.
- Umawianie wizyt zdalnie przez internet/telefon.
- Umieszczenie na internetowej stronie gabinetu, w mediach społecznościowych, w aplikacjach mobilnych komunikatu o przyjętych metodach pracy i środkach ochrony.
- Zabezpieczenie urządzenia wykorzystywanego podczas zabiegu; każdorazowo dezynfekcja panelu sterowania urządzenia, jeżeli urządzenie na to nie pozwala opcjonalnie foliowanie panelu urządzenia jeśli nie zakłóca to jego pracy.
- Opracowanie i wdrożenie restrykcyjnych wytycznych dla pracowników i kontrahentów, a także procedur zapobiegawczych w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem.
PROCEDURY POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU PODEJŻENIE ZAKARZENIA KORONAWIRUSEM U KLIENTA/PACJENTA:
- W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby, jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, osoba nie powinna zostać wpuszczona na teren obiektu. Powinna zostać poinstruowana o jak najszybszym zgłoszeniu się do najbliższego oddziału zakaźnego celem konsultacji z lekarzem, poprzez udanie się tam transportem własnym lub powiadomienie 999 albo 112.
- Zgłoszenie incydentu do kierownictwa kliniki, co umożliwi obsłudze ustalenie obszaru, w którym poruszała się i przebywała osoba, przeprowadzenie rutynowego sprzątania, zgodnie z procedurami obiektu, oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.)
- Ustalenie listy pracowników/kontrahentów oraz klientów/pacjentów (terminarz wizyt wraz z danymi kontaktowymi klientów oraz ankiety kwalifikacji do usługi będą przechowywane w miejscy niedostępnym dla osób postronnych, najlepiej pod kluczem przez okres 30 dni od dnia usługi)) obecnych w tym samym czasie w obiekcie, w których przebywał użytkownik i wdraża się stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl, odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.